Позиціонування України: необхідний ребрендинг?

Як сприймають Україну та що з цим робити: економічна точка зору


3
3 shares, 3 points

Позиціонування – це спосіб розробки пропозиції певної компанії та її іміджу, з метою зайняти певну позицію у свідомості цільового ринкового сегменту. Власне, за допомогою позиціонування продукт може вирізнитися серед інших, завдяки унікальній пропозиції продажу, і перетворитися на бренд. Проте, позиціонування у сучасному світі стосується не лише звичних нам товарів, а й країн.

Так, на міжнародній арені роль компаній на себе перебирають країни, а своєрідним продуктом кожної з них стає інвестиційна привабливість, для “купівлі” якої необхідна унікальна пропозиція продажу, якамає бути створена в процесі позиціонування країни.

Cвоєрідною мірою виміру інвестиційної привабливості й, відповідно, позиції країни на міжнародній арені є індекс інвестиційної привабливості. Прийого підрахунку враховують три основні групи факторів: економічні, політично-правові та соціокультурні. На жаль, згідно з даними цього дослідження, місце України є зовсім невтішним. За підсумками індексу, у 2016 році Україна посіла 130 місце зі 174 країн, опустившись на 41 позицію, порівняно з попереднім роком, ввійшовши в топ-провалів року з максимальноювтратою позицій. Погіршення можна простежити у всіх групах факторів,зокрема в економічних. Основними причинами такого провалу в рейтингу, експерти BDO вважають політичну кризу та наявну громадянську війну.

 Окрім індексу інвестиційної привабливості, значний вплив на привабливість України для інвестування має імідж країни. Так, вітчизняна незалежна історія знає вже декілька прикладів спроб змінити сприйняття України на міжнародній арені, зокрема після Помаранчевої революції у 2005 році, під час проведення Євро2012 та у 2014 році після Революції гідності. На жаль, ці спроби не завершилися успіхом, а радше затвердили імідж України, як країни з нестабільним економічним середовищем, глибоко вкоріненою бюрократією та корупцією, бідної аграрної країни з постійним дефіцитом бюджету, яка постійно шукає фінансової та політичної підтримки у західних країн. Реформи, які зараз проводяться в країні є непослідовними танеефективними, що ще більше сприяє затвердженню негативного іміджу країнина міжнародній арені. Таке сприйняття України, безумовно, відбивається на зниженні інвестиційної привабливості країни, що є запорукою та основою її економічного зростання.

 Як же цю ситуацію може виправити правильне позиціонування країни або своєрідний її ребрендинг? Звісно, створення позитивного іміджу країни не зможе розв’язати її глибоких економічних проблем, однак зможе їх дещо нівелювати, протиставивши їм конкурентні переваги країни у привабливій формі. При виборі цих конкурентних переваг дуже важливо пам’ятати, що самеможе нею бути у глобалізованому світі 21-го століття. До них вже не належать,або принаймні не у звичному для нас значенні, великий вітчизняний аграрнийпотенціал, багата історія, культура та унікальна мова. Ці риси вже не єперевагами, а зображення їх як таких радше свідчить про неспроможністькраїни пристосуватися до сучасних економічних умов.

 У 21 столітті, на мій погляд, слід зосередити увагу на таких особливостях України, як розвинутий та інноваційний сектор ІТ, потенціал авіаційної галузі та висококваліфіковану робочу силу з низькою заробітною платою. Саме ці риси можуть перерости в вітчизняні конкурентні переваги, за умови правильного їхнього представлення та використання. Окрім цього, можна розвинути потенціал такої “запущеної” конкурентної переваги, як сприятливе
 геополітичне розташування. Також не варто забувати про основу для здійснення всіх інвестицій – це “легкість” ведення бізнесу, зокрема кількість необхідних ліцензій та дозволів, ставки податків та кількість днів, необхідних для відкриття бізнесу. На заваді всім зазначеним речам стоїть корупція та бюрократія, без подолання яких позиціонування країни, не буде більш корисним, ніж міраж в пустелі.

 Сьогодні позиціонуванням України на міжнародній арені частково займається Міністерство економічного розвитку. Їхні ролики про відкриту до інвестицій Україну дають змогу побачити іншу сторону нашої країни, як сильної держави з великим потенціалом. Це може допомогти побачити потенційним інвесторам конкурентні переваги України, однак, оскільки кінцевий результат будь-якої маркетингової стратегії – це дія, то створення позитивного іміджу країні буде недостатньо, за відсутності необхідного економічного та інституційного підґрунтя.


Сподобалось? Поділіться з друзями!

3
3 shares, 3 points

Яка ваша реакція?

lol lol
0
lol
love love
1
love
wow wow
0
wow
angry angry
0
angry

Master

0 Comments

Виберіть Формат
Історія
Форматований текст з посиланнями та візуалізацією
Голосування
Голосування для прийняття рішень або визначення думок
Список
The Classic Internet Listicles
Відео
Youtube, Vimeo або Vine відео