Останні новини: Космос

Розповідаємо про останні космічні дослідження

4
29 shares, 4 points
Маса галактики

Науковці вирахували точну масу нашої галактики. Це зробили у НАСА за допомогою космічного телескопа Gaia Європейського космічного агентства. За їхніми даними Чумацький Шлях має близько 1,5 трильйонів сонячних мас.

У попередніх дослідженнях цифри коливалися від 500 більйонів до 3 трильйонів сонячних мас. Така невизначеність зумовлена різними методами вимірювання темної матерії. Вважається, що вона становить майже 90% речовини Всесвіту, проте неможливо виміряти те, чого ми не бачимо.

Photo by Nathan Anderson on UnsplashЩоб обійти це, команда НАСА вимірювала швидкість кульових скупчень – щільних угрупувань зірок, які обертаються навколо галактики на величезних відстанях.

"Чим масивніша галактика, тим швидше її кластери рухаються під дією гравітації", – Н. Еванс з Інституту астрономії Кембриджського університету. "Більшість попередніх вимірювань виявили швидкість, з якою кластер наближається або відступає від Землі, тобто швидкість вздовж нашої лінії зору."

Замість них, дослідники змогли використати дані, зібрані зондом Gaia і телескопом Габбл НАСА, для вимірювання бокового руху кластерів.

За допомогою цього вони змогли обчислити їх загальну швидкість і масу.

Метеор, якого ніхто не бачив

НАСА опублікували знімки метеора, на якого ніхто не звернув уваги. Він з’явився над Беринговим морем 18 грудня, але залишився непоміченим. Його вибух вивільнив 173 кілотонни енергії, що в 10 разів більше, ніж від атомної бомби в Хіросімі.

The photographs were taken by two NASA instruments on board the Terra satellite.

На фото, де метеорит розпадається, видно його слід на хмарах. Завдяки розігрітому повітрю вони набули яскраво помаранчевого відтінку.

Це був найпотужніший з 2013 року вибух в атмосфері, коли Челябінський метеорит вивільнив аж 440 кілотонн енергії. Цього разу вибух стався над водами, за сотні кілометрів від російського узбережжя.

83 нові чорні діри

Міжнародна команда астрономів виявила 83 нові чорні діри часів «дитинства Всесвіту».

Раніше вчені досліджували тільки великі чорні діри, які обростаючи газом блищать як «квазари» – позагалактичні об’єкти, які в оптичному діапазоні схожі на зірку, а у спектральному – дуже віддалені. Тепер вони змогли побачити менші, ті, що утворились всього через приблизно 800 мільйонів років після утворення Всесвіту. Вони знаходяться на відстані 13 мільярдів світлових років від нашої планети.

"      Розуміння того, як чорні діри можуть формуватися у ранньому Всесвіті, і те, наскільки вони поширені, є викликом для наших космологічних моделей", – сказав Майкл Штраус, професор Принстонського університету.

Відкриття були зроблені за допомогою телескопу Субару Національної астрономічної обсерваторії Японії.

Сподобалось? Поділіться з друзями!

4