Ти справді знаєш що таке стартап?

Просто про цикли життя стартапів.


4
12 shares, 4 points

Протягом останніх кількох років «стартап» став досить популярним терміном. Кожен другий, якщо не перший, хоче повторити долю відомого мільярдера і створити щось інноваційне та прибуткове в себе в гаражі. Та чи справді всі розуміють значення цього слова?

Вперше термін був вжитий в 1976 році у журналі Forbes, а пізніше в вересні 1977-го в BusinessWeek. З того часу з’явилося багато різних визначень «стартапу». Проте найпопулярнішим є визначення Стіва Бланка: «організація, створена з метою пошуку повторюваної, масштабованої і стійкої бізнес-моделі». 

В свою чергу Ерік Ріс писав, що це «інституція заснована з думкою про створення продуктів чи надання послуг в умовах крайньої нестабільності». 

Що це означає? Простими словами, стартапери не користуються вже відомими і традиційними схемами розвитку, вони шукають свої – це створює додатковий ризик. Саме тому, цикл життя стартапу відрізняється від циклу життя звичайного підприємства. А ще він залежить від орієнтації на клієнта, продукт, фінансування або внутрішні процеси в фірмі. 

В клієнтській моделі розвитку підприємство найбільшу увагу приділяє своїм клієнтам. Модель можна поділити на 4 фази:

  1. В першій фазі досліджують потреби споживачів та створюють найпростіший прототип, тестують його, збирають відгуки та пропозиції. 
  2. В другій підтверджують зацікавлення потенційних клієнтів у товарі. Якщо його немає, то варто повернутись на першу фазу.
  3. Третя фаза – це продажі. В ній зростають витрати на рекламу і починається активний розвиток. 
  4. В останній фазі стартап перетворюється на доросле, розвинуте підприємство. 

Продуктова модель розвитку є схожою до клієнтської. Відрізняється вона тільки тим, що найбільшу увагу приділяють продукту. 

  1. В першій фазі шукають підтвердження зацікавленості потенційних клієнтів у продукті чи послузі.
  2. В другій починають заохочувати споживачів до покупок.
  3. В третій фазі бізнес-модель є розвинутою і досконалою.
  4. А в четвертій фірма має найбільше клієнтів і доходу. 

Наступною є інвестиційна модель розвитку, яка орієнтується на отримання фінансування. 

  1. Спочатку засновники користуються власними коштами, допомогою родини або ангелів бізнесу (неформальних інвесторів).
  2. В другій фазі фірма починає отримувати перший дохід. 
  3. В третій стартап розвивається і починає витрачати більше на маркетинг і менеджмент. 
  4. Останньою фазою є вихід на біржу або кінець використання зовнішніх інвестицій.

Якщо брати під увагу внутрішні процеси в стартапі, то це операційна модель розвитку. 

  1. В першій фазі розв’язання проблеми (продукт) пристосовують до потреб клієнтів.
  2. В другій шукають таке бачення розвитку, яке б об’єднало всю команду.
  3. В третій продукт пристосовують до ринку. Створюють прототип, тестують його, запускають і починають отримувати перший дохід.
  4. Останнім кроком є пристосування бізнес-моделі до ринку у два етапи:
    1. Швидкий розвиток і перетворення стартапу в доросле підприємство.
    2. Систематизація і стабілізація всіх процесів.

Те, що існують різні моделі розвитку, не означає, що стартап мусить обрати тільки одну. Корисно аналізувати свою підприємницьку діяльність зі сторони усіх чотирьох. Це дає змогу краще зрозуміти свої переваги чи недоліки, виправити помилки. 

В підсумку належить сказати, що стартап – це не лише молода фірма, що займається інноваціями або ITНим може стати навіть звичне кафе, якщо буде шукати цікаві рішення для свого розвитку, а не покладатись на заїжджені менеджерські схеми. 

Чи кожен може створити стартап? Так! Але чи зможе він на ньому заробляти? Тільки якщо дуже сильно постарається. 


Сподобалось? Поділіться з друзями!

4
12 shares, 4 points

Яка ваша реакція?

lol lol
0
lol
love love
0
love
wow wow
0
wow
angry angry
0
angry

Master

0 Comments

Виберіть Формат
Історія
Форматований текст з посиланнями та візуалізацією
Голосування
Голосування для прийняття рішень або визначення думок
Список
The Classic Internet Listicles
Відео
Youtube, Vimeo або Vine відео