Міленіали проти Центеніалів

Чим відрізняються два останні покоління?


3
3 points

Колись давно двоє американців, Вільям Штраус і Ніл Хоув, досліджували ринок і виявили відмінності у поведінці людей різного віку. Тоді вони створили теорію поколінь, в оригіналі: Strauss–Howe generational theory, яку одразу взяли собі на озброєння маркетологи всього світу. 

Американці виділили безліч поколінь починаючи з XV століття. Головне запам’ятати останні:

  • Бебі-бумери (Baby boomers) — 1943–1960 роки
  • Покоління Х (Generation X) — 1961–1981 роки
  • Мілленіали (Millenial Generation, Generation Y) — 1982–2004 роки
  • Центеніали (Generation Z) — з 2005 до тепер

Цікаво, що у кожному циклі з чотирьох поколінь виділяють спеціальні архетипи. Перших називають пророками (ідеалістами), других — мандрівниками (реактивними), третіх — героями (цивільними), а четвертих — митцями (адаптивними). Бебі-бумери за архетипом є більш принциповими, рішучими, творчими та релігійними, бережуть традиційні цінності, але з іншої сторони вони самовпевнені та безжалісні. Покоління Х практичне та спритне, а також некультурне та аморальне. Хорошими рисами мілленіалів є самовідданість, компетентність і раціональність, вони люблять усе, що пов’язано з новими технологіями та цінують громаду, проте негативно сприймається їхня байдужість. Центеніали ж дбайливі та відкриті, але занадто сентиментальні та нерішучі. 

Науковцям важко визначити межу між поколіннями. Дехто вважає, що мілленіали це люди тільки до 1995 року, а всі що народились пізніше — центеніали. Через те, що поділ на покоління винайшли в Сполучених Штатах, можна припустити, що там покоління змінилися швидше. Адже, появу центеніалів пов’язують з розвитком інтернету, який до нас дійшов пізніше. 

То яка ж різниця між мілленіалами та центеніалами? На багатьох англомовних ресурсах виділяють такі відмінності:

  • Оптимісти vs реалісти
    Мілленіали великі оптимісти завдяки постійній промоції величезної кількості можливостей і відкритих доріг. Молодшому поколінню — центеніалам, притаманний скептицизм, тому більшість з них реалісти.
  • Співпраця vs незалежність
    Люди з покоління міленіуму добре знаходять спільну мову один з одним і добре себе почувають у великих офісах. Центеніали ж дотримуються заповіді: “Хочеш зробити щось добре — зроби це сам”, і надають перевагу особистим кабінетам. 
  • Виросли з технологіями vs народилися з технологіями
    Діти 90-х росли в період, коли технології все більше заповнювали життя. На відміну від них центеніали народилися в часи коли людство давно заполонив інтернет, вони проводять там більшість свого часу і не уявляють без нього життя. 
  • Публічність vs приватність
    З того часу як у життя мілленіалів прийшли соцмережі вони постійно роблять пости про все, що у них сталося на Фейсбуці чи Інстаграмі. Центеніали більше цінують приватність, тому надають перевагу Снапчату, що не зберігає фото назавжди. 
  • Ділове листування vs особисті розмови
    Мілленіали дуже добре вміють писати ділові листи, вони вирішують всі справи онлайн, їм краще написати ніж подзвонити. Нове покоління у свою чергу цінує живе спілкування в роботі. 
  • Університ vs курси
    Поки останні з мілленіалів закінчують здобувати вищу освіту, центеніали все більше довіри віддають звичайним курсам. Це їм здається швидшим способом навчання, який до того ж дає більше практичних знань. 
  • Чітко окреслена стежка кар’єри vs різноманітний досвід
    Мілленіали чи то самі так звикли, чи то батьки їм нав’язали, але частіше вибирають одну чітку стежку кар’єри. Молодше покоління не проти спробувати себе в різних галузях і отримати наприклад досвід роботи в відділі маркетингу і в фінансах у тій же фірмі.
  • Глобальні спостерігачі vs глобальні громадяни
    Мілленіали це перше глобальне покоління. Вони мають однакові характеристики та цінності не зважаючи на країну з якої походять. Центеніали зайшли в цьому трохи далі, для них важливою є не схожість і солідарність зі світом, а можливість безперервної комунікації. Це покоління яке більше за інших піддалось глобалізації.
  • Ідеалісти vs матеріалісти
    Мілленіали росли в умовах відносної стабільності, тому для них важливий досвід, ідеї, враження, відчуття, тощо. Для центеніалів, що росли у період криз, головне мати постійні заощадження і бути впевненими у майбутньому. 

Теорія поколінь недосконала, тому важко знайти людину яка на 100% буде підходити під одну категорію. Особливо якщо вона народилась на межі двох поколінь. Зважаючи на те, що теорія поколінь пішла зі Штатів, не можна повністю покладатись на неї в аналізі, наприклад, європейців. Не зважаючи на це вона імпонує багатьом вченим та дослідникам. Бо змушує замислитись над різницею людей різного віку, знайти корені їхніх конфліктів, чи з’ясувати життєві пріоритети. Маркетологам це допомагає краще зрозуміти цільову аудиторію та покращити комунікацію з людьми різного віку.


Сподобалось? Поділіться з друзями!

3
3 points

Яка ваша реакція?

lol lol
0
lol
love love
0
love
wow wow
0
wow
angry angry
0
angry

Prof

0 Comments

Виберіть Формат
Історія
Форматований текст з посиланнями та візуалізацією
Голосування
Голосування для прийняття рішень або визначення думок
Список
The Classic Internet Listicles
Відео
Youtube, Vimeo або Vine відео